דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקלות הבלתי נסבלת של רצח מקוון ! 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 1676 פעמים ]

מן המפורסמות היא שזהויות באינטרנט אינן אמינות. אין זו בעיה לבדות דמות וירטואלית או אפילו גרוע מכך – לגנוב זהות של מישהו אחר. הלוא זהו הטיעון שכל ילד קטן היום מכיר ושומע השכם והערב מהוריו או ממחנכיו, אם התמזל מזלו והם מודעים לסכנות הטמונות בסייבר החלקלק. "אם האיש או הילד שמציע לך חברות ברשת לא מוכר לך או אינו מזדהה עם תמונה, בשום פנים ואופן אין להיענות להצעת החברות שלו. בוודאי שאין לצ'וטט אתו או להיפגש, חס וחלילה!", הם יאמרו.  סיפורי אימה על נוער ומבוגרים שנפלו בפח, כבר נשמעו בחדשות.

ומה בדבר חיסול אמיתי במרחב הסייבר? ובכן, גם זה לא קשה במיוחד.  הוליווד כבר עשתה לא מעט מטעמים מהז'אנר הזה, שבו מחיקת זהות של אנשים, החלפת זהויות בתוכניות להגנת עדים בלחיצת מקש אחת וכיוצא באלה הם עניין של מה בכך.

ואני, איך הגעתי לרעיון המטורף הזה? הסיפור מתחיל בבוס היקר שלי לשעבר, שלצערי נפטר באוגוסט 2009 ממחלה קשה. עד לאחרונה היה הפרופיל שלו בלינקדאין עדיין פעיל – “חי ובועט". אני חייב להודות שהופתעתי מכל הענין. חשבתי על כך שזה מאוד מביך, שאנשים מציעים למנוח עבודה או מזמינים אותו להצטרף לרשת החברתית, מבלי לדעת שהוא כבר לא אתנו. אבל לאחר שעברו שנים מיום פטירתו הבנתי שהמצב הזה יכול להימשך, אולי אפילו לעד.           

החלטתי לעשות מעשה ו'להביא למנוחה אחרונה' את הישות הווירטואלית שלו ברשת. פניתי ללינקדאין באמצעות הטופס המתאים ("LinkedIn “Verification of Death For) על מנת להודיע על מותו של האיש כדי שיסגרו את החשבון; צירפתי קישור לפוסט השתתפות בצער שפורסם ביאהו והצהרתי שאני מוסר אינפורמציה מדויקת. צוות לינקדאין הגיב במהירות, וכבר למחרת החשבון שלו נעלם מהרשת. האיש היה ואיננו עוד; רוחו צללה לתהומות הנשייה הווירטואליים. קלי קלות, לא? אף אחד לא ראה, אף אחד לא שמע.                 

   במקרה זה, המוטיבציה שלי למעשה נבעה מכוונה טובה. האיש באמת בר מינן. אבל מה אם מישהו יפעל מתוך נקמנות קטנונית, או לחילופין יחמוד לצון, ויחליט 'לחסל וירטואלית' אדם חי וקיים ברשת החברתית? לא חסרים תסריטים כגון אלו, ואין לי כוונה לעודד אותם חלילה. ובכל זאת, ההנתן אירוע "רצח" מקוון - האם הרשת תפעיל מספיק אמצעי אבטחה כדי להגן על "הקורבן"? האם תנתן לקרבן הזדתנות להגן על הפרופיל הוירטואלי שלו ?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב